Daha önceleri güzel olan herşeyi bir yerlere kaydedebilirim sanıyordum.
Zamanla güzel olan şeyleri sadece izlemeyi,yaşamayı ve kendime saklamayı haklı buldum.
Kendimi haklı gördüğüm tek konu sevdiğim ve üzüldüğüm şeyleri kendime saklamak oldu.
Bir özeleştiri yapacaksam eğer;
Paylaşamamazlık değilde paylaşmayı beceremeyecek olmaktan korktum sanıyorum ki. Yani benim için o kadar güzeldi ki yaşadıklarım, kokladığım çiçek o kadar güzel kokuyordu ki bunu anlatsam anlamayacaklardı ya da onlarda koklamak isteyeceklerdi. Buna müsaade edemezdim. Bir koku keşfetmiştim, ben keşfetmiştim ve kimsenin bilmesine gerek olmayacak birşeydi.Dünya kurtulmayacak,savaşlar bitmeyecekti.Benim kadar mutlu hissedemeyeceklerdi. Sadece benden bir parçayı kendilerine yakıştıracaklardı.
Ve ben öyle üzülmüştüm ki, hissettiğim acıdan hasta olmuştum, yataklara düşmüştüm de soğuk aldım demiştim.Bir yerler fena kırılmıştı da hissetmiyorum demiştim.Çünkü ben dağılmıştım ve parçalarımı kimse benim için toplamayacaktı.
Bunu anladığım andan itibaren ben, kimseye tutunmamaya başladım.Kendi başıma öyle güzel nefes alıyordum ki, kendime yol arkadaşı seçtiğim zaman bile ondan kendim için birşey istemedim. Kendim için olan şeyleri sadece ben yapabilirdim.Ama bunu kimseye anlatamazdım artık.
Bir insanı sevmeyi ve bir insanla olmayı.. O hislerin artık kısa kelimelere sığamayacağını,kelimelerin yetersiz olduğunu anladım. Benim için,yetersizdi.Ben kendi başıma yürürken ve bu kendi başımalığıma yaren bulmuşken size ne söyleyebilirdim?
Kendime yetttiğim andan itibaren, cümleleri sadece beynimde döndürmeye başladım.Koklarken anlattım onu herkese içimden ve hiç bir yere not almadım. Dünyanın en güzel adımlarını attım ve hiç kimseye söz etmedim.Çünkü hiçbir zaman tam anlayamayacaksınız ve ben anlatmaktan çok yorgunum. Bir kitapta geçiyordu “ Konuşmak, anlatmak, anlamsız gelmişti birdenbire..”
Sanırım sonra bir kaç fotoğraftan başka, birşeyleri birilerine söylemenin vakit kaybı olduğuna karar verdim.
Dertlerin ve mutluluğun.
Anlatılarak atlatılmayacağını öğrendim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder